TIPS FÖR PROV

2kommentarer

Märkte först nu att den gula är upp och ner, hehe..

Tips för prov som ni säkert hört 10 000 gånger innan: överstrykningspennor, highlighters eller vad ni än vill kalla det! Dessa är superbra om man ska stryka över de lite extra viktiga sakerna inför provet. Det som är bra med att ha i olika färger är att man kan dela in texten i olika delar eller sammanfatta olika delar med hjälp av olika färger helt enkelt. Dessa köpte jag, som ni kanske ser, på Tiger för 10 krHar ni några tips för hur det kan bli lättare att plugga för prov osv?
 
XOXO S

2 kommentarer

Norea

08 Sep 2013 15:52

Jag brukar alltid gå igenom mina anteckningar, böcker och papper och skriva en sammanfattning inför mina prov. Förut brukade vi iaf alltid få ett "bra att kunna-papper" där det stod olika punkter med vad man skulle kunna till provet, så jag brukade alltid skriva en sammanfattning på typ 1-3 A4 där jag skrev om de punkterna. Sedan brukade jag använda överstrykningspenna (;;) för att stryka under nyckelord/meningar typ, och så gjorde jag det ett stycke i taget av min sammanfattning och sen efter jag gjort ett stycke bad jag mamma/en kompis ta pappret och sen återupprepade jag det jag skrivit. Och sen fortsatte jag så.

Hahah känner att jag skrev väldigt ingående nu, men det har i alla fall funkat asbra för mig på sistone, typ andra terminen i nian hade jag blivit rätt bra på att skriva sammanfattningar och fick typ B eller A på varje prov :') Men hur brukar ni plugga då? :D

Linda

08 Sep 2013 16:07

väldigt bra.

Kommentera

Publiceras ej