110% ÄRLIGA ORD

2kommentarer

 
^ Hur kan det här vara sexigt, roligt och okej...
 
 
^ När detta anses vara horigt? 
 
Världen är fucked up. Blurred Lines (som för övrigt är den absolut äckligaste låten jag vet just nu pga dess hemska text och video) bara stiger i tittarsiffror och har gått om så pass stora artister som tex Elvis Presley. Hur sjukt är inte det?! En låt som refererar till våld inom sex har gått om en så stor legend. "I'll give you something big enough to tear your ass in two", "He don't smack your ass and pull your hair like that", "Do it like it hurt, like it hurt". Att kvinnor så ofta ska ses som sexobjekt som dessutom skadas, som att det alltid är männen som ska få all njutning. Nu menar jag självfallet inte att det alltid är såhär - absolut inte. Men det här händer så ofta så folk inte ser det.
Jag vet inte HUR många jag pratat med om denna videon och det är så FÅ som förstår det allvarliga. Folk är liksom vana vid att tjejer är lättklädda eller rent av nakna i musikvideos och att män har på sig svarta kostymer med dyra finskor. Det gör mig så ledsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
 
När Miley är naken i sin video, tolkar JAG det som att hon öppnade upp sig inför Liam som det tog slut med för ett tag sedan. Lite filosofiskt kanske men så tror jag. Hur gör detta henne till en hora? Hur gör detta henne slampig? Miley är känslosam i sin video, hon visar känslor. Då är hon en hora som är helt dum i huvudet. Men tre tjejer som dansar nakna inför helt uppklädda män, äsch det är ju bara riktigt sexigt. Jag ställer bara en fråga egentligen och det är vart fan världen är på väg. 
 
XOXO S

2 kommentarer

FlizanLizan

15 Sep 2013 15:54

Usch jag hatar Miley's nya musikvideo :P

Norea

15 Sep 2013 20:00

Jag kan hålla med dig en hel del. De allra flesta musikvideos med tjejer är de extremt "sexuella" i kroppspråket, och ofta ganska mycket när de uppträder också. Fast sen finns det väl ändå ganska mycket sånt med killar också, när de typ visar upp sina magrutor osv. Och det finns väldigt många videos och uppträdanden med en tjej där typ 6 killar springer runt i bakgrunden och är som hennes slavar, vilket i princip är likadant som det här fast tvärtom, så egentligen tycker jag inte musikvideos som Blurred Lines är så hemska. Man behöver ju inte överanalysera det, eftersom det som sagt finns mycket liknande där det är killar som istället passar upp på en tjej. Och angående texten tycker jag också den är bedrövlig. Fast det finns det många låttexter som är på andra sätt, typ "you can blow my whistle baby, girl I'm gonna show you how to do it and we start real slow, you just put your lips together and you come real close", fan så sjukt egentligen att den går på alla våra vanliga radiokanaler fast den är så grov? ._.

Och angående Miley så har jag inte heller några problem med henne. Folk reagerar nog mest så starkt eftersom hon ju var disneyskådis från början. Dock fattar jag inte varför hon ska vara så typ extremt-extremt sexuell och liksom slicka på den där klubban?? Förstör bara videon enligt mig som annars kunnat vara fin och känslosam.

Kommentera

Publiceras ej