OM GÅRDAGEN (23/8-2013) MAC MILLER

1kommentarer

 
Jag och Sato kom till den stora scenen vid fyratiden och var säkra på att det skulle vara crowdat som fan - men gissa vad?! Vi hamnade nästan i mitten längst fram! Tiden segade sig fram de första 2-3 timmarna, men sen dök Panda Da Panda upp på scen (inga bilder från det dock, sparade batteri till Mac ♥) och han var faktiskt riktigt bra live. Efter det var det en musiktävling i en halvtimme.
Jag ska försöka förklara denna känslan så gott som det går; när klockan var runt halv tio visades det på de stora filmdukarna filmsnutten som spelas varje gång en ny artist ska komma upp på scen. "Snart spelar: Mac Miller". Jag började skrika galet mycket, fick problem med att andas, alltså haha vakterna höll ett öga på mig nästan hela konserten kan jag ju säga..
 
 
"Plötsligt" kom Mac's DJ in (ClockWork) och jag bara skrek och skrek och skrek och skrek haha. Snart hörde man introt till Loud (tror jag iaf det var? Var helt borta) och då började mina tårar att forsa och luften liksom bara försvann.. men jag återhämtade mig snabbt! Han sjöng låtar som Kool Aid and Frozen Pizza, Objects in the mirror, Best day ever, Thoughts from a balcony, Goosebumpz osvosvosv.. Gud, var lycklig. 
Efter ett tag kom Mac till "vår sida", såg mig (att jag typ höll på att dö) log och gav mig ett peactecken. ALLTSÅ. Jag ville bara ligga i fosterställning och gråta. Sen kom han ner till oss och då greppade jag hans hand, fast han trodde jag försökte sno mikrofonen så han drog tillbaka haha.. 
 
Hittade en liten video från konserten ♥
 
När det var ca två låtar kvar fick jag dock "nog". Stod bara halvt inne på första raden, fick inte luft och fick panik.. Så fick bli uppburen. Fan vad respektlösa folk är på konserter alltså haha. Så inne i sjukhustältet satt jag och panikgrät ett tag innan mamma fick hämta mig i Malmö typ halv tolv på natten heh. 
 
 
Sen kom man hem och kollade instagram då bla Mac's DJ lagt upp bild bakifrån scenen. Titta vad mycket folk! Tror detta var när han sjöng Aquarium. Sen köpte jag även en tröja som jag lyckades pruta ner 20 kr hahah, men den är superdupermysig!
 
Långt inlägg, men det var en lång kväll! Helt fantastisk. Nu ser jag fram emot oktober då jag ska försöka se honom och Lil Wayne i Köpenhamn. Håll tummarna för mig!

XOXO S

1 kommentarer

Norea

24 Aug 2013 19:56

Guud vad kul! :') Så glad för dig!!

SV: Ja vad bra :D

Kommentera

Publiceras ej